Більшості сучасних позичальників будь то фізичні або юридичні особи, а також приватні підприємці доводилося стикатися з різними фінансовими труднощами які в кінцевому підсумку можуть привести до утворення прострочення по кредиту. Як правило, такі матеріальні труднощі бувають викликані втратою роботи, хворобою позичальника або будь-якими форс-мажорними обставинами. Зрозуміло, жоден позичальник не застрахований від раптової нездатності виконати свої зобов’язання перед банком, однак дуже важливо знати які дії необхідно зробити в подібній ситуації, щоб прострочення по кредиту не стала початком ще більш серйозної проблеми.
Якщо найближчим часом у позичальника можуть виникнути певні фінансові труднощі, йому необхідно заздалегідь попередити про це кредитно-фінансову організацію, що допоможе йому уникнути можливої прострочення по кредиту. Для цього позичальнику потрібно написати заяву до банківської установи з проханням надати йому відстрочку по кредитному платежу. Багато сучасні банки досить легко йдуть на подібні поступки і пропонують своїм позичальникам відстрочку строком від одного і більше місяців. Протягом всієї цієї відстрочки позичальникові необхідно терміново знайти нове місце роботи або будь-які інші джерела доходів для виправлення свого матеріального стану і погашення раніше оформленого кредиту.
У такій ситуації для позичальника дуже важливо благополучно вирішити питання з простроченням по кредиту ще до її появи. Якщо позичальник вчасно не повідомить банківській установі про можливі фінансові труднощі, то йому навіть не протягнути сподівається на прихильне ставлення до себе. У разі якщо прострочення позичальника становить від трьох місяців і більше банківська установа має право на одностороннє розірвання кредитного договору, а також вимагати від позичальника негайного погашення всієї суми боргу.
У ситуації року позичальником допущена тривала прострочення по кредиту, а він при цьому повністю ігнорує письмові повідомлення і телефонні дзвінки з банку і має намір ховається від представників банківської структури, дана справа передається до суду для розгляду. Після подачі всіх необхідних документів до судових інстанцій і невеликого судового розгляду, рішення, як правило, приймається на користь банку, а позичальник в цьому випадку зараховується в «чорний список» банківських установ як злісний неплатник. При цьому кредитна історія позичальника назавжди залишається непоправно зіпсованою.
Якщо ж позичальник просто забув внести щомісячний платіж, або не зробив це з якихось інших причин, але термін його прострочення по кредиту не перевищує п’яти днів, то в цьому випадку дана помилка не матиме ніяких серйозних наслідків для позичальника, так як більшість банківських установ робить своїм клієнтам певні знижки на можливі труднощі. Однак якщо термін прострочення по кредиту все-таки перевищив безпечний п’ятиденний кордон, то в цій ситуації позичальнику слід очікувати телефонного дзвінка від співробітника банку, який нагадає йому про необхідність внесення щомісячного платежу.